/ Allmänt /

Pappa och den jävla cancern

Ingen bra dag för pappa idag. Igår va oxå tufft för honom.
Fruktansvärt att sitta och se honom må så dåligt utan att kunna göra något för honom.
Vårt stöd, kärlek och närvaro är vad vi kan men jag vill bara att han ska bli piggare, slippa ha så ont, slippa infektionerna och kunna vara hemma.
Jag vill stå i mitt fönster och se honom och mamma komma körande med bilen.
Jag vill köra på våra utflykter som vi brukar och åka på våra "lopperundor" och snacka om vilka som bara va skit eller vilka loppisar som va bra.
Jag vill höra min pappas skämt och skratt och när han skojar med mamma om olika saker som ska göra henne generad 😂
Jag vill se dig göra din specialardans som du alltid gjort och vi skrattar.
Jag ber och hoppas på ett mirakel för ingen är som du pappa.
Du är inte som andra för du är MIN papps ❤️
Detta ska inte vara såhär nu, du är 63år och du ska inte vara så som du är nu och du ska inte spendera dagarna på sjukhuset och ha ont.
Vet att vi betyder mycket för dig och du vet allt som vi känner för dig.
Jag vill sitta hos dig hela dagarna men jag vet att du måste vila och när vi är där så kämpar du för att hålla dig vaken och det går ju inte om du ska bli frisk, då behöver du vila.
Jag önska det fanns något som kunde få dig att äta, för du är trött på vårt och sköterskornas tjat men jag vill att du ska få i dig något.
Din kropp måste orka och det gör den inte utan mat men förstår att det inte går när du har ständig mättnadskänsla och illamående.
Du borde röra dig med och komma upp från liggande ställning men det går inte heller för du har ingen ork och kraft, men det är så viktigt att komma upp.
Det är en ond cirkel.
Ditt blodtryck har varit alldeles förlågt, men med vätska i lungorna så har man väntat med dropp för att få upp blodtrycket för det kan ge mer vätska i lungorna.
Igår fick du dropp och vätskan i lungorna var tömt, men nu med droppet finns risken att det kommer tillbaka men du måste få dropp för blodtrycket.
Ond cirkel igen.
Älskar dig papps, ge dig aldrig!
-En "Walle" ger sig aldrig!, har du alltid sagt.. Så fan ta dig om du inte håller det.
Jag älskar dig så fruktansvärt mycket.
❤️
Dennis Wahlgren