/ Allmänt /

Min pappa har cancer.

Den största fasan som man aldrig trodde skulle drabba oss kom till min älskade pappa.
Det man endast läst om och hört drabba andra, har drabbat oss.
Min pappa fick besked i höstas att han hade prostatacancer och metastaser i skelettet.
Vår värld rasade...
Alla tankar och alla frågor som kom upp i huvudet..
Vad innebär det?
Kommer han inte leva så länge?
Kommer han ha enorma smärtor och hur kommer han må.

Sen har det varit ganska tufft.
In och ut från sjukhus och det går inte beskriva hur smärtsamt det är att se sin pappa långsamt bli sämre, må dåligt, må illa, ha ont och bli så enormt mager.
Allt jag velat säga har jag sagt men det är så mycket mer jag vill uppleva med min pappa.
Att se honom bara ligga i sängen och inte ha ork att resa sig eller gå längre är overkligt.
Min pappa som alltid haft mycket fart och fläkt, min pappa som alltid fixat och donat allt, min pappa som alltid körde hit och dit och var igång, ligger nu bara ner.
Och tanken på hur jobbigt han har det gör så ont.
Det måste vara fruktansvärt att inte vara kappabel till att ta sig runt själv, att inte ens kunna gå upp och ta en kopp kaffe själv måste vara så himla tufft för honom.
Nu åkte han in i dag igen till sjukhuset för att han får andnöd när han försöker resa sig upp.
Förmodligen vätska kvar i lungan som gör detta.
Märker på mina barn att dom blir obekväma i denna känsliga situation när vi hälsar på så dom nästan undviker pappa.
Det är ju för dom inte könner igen sin morfar och dom vet inte hur dom ska betee sig i denna känsliga situation men samtidigt så vet jag vad det betytt för min pappa om dom spenderar tid med honom.

Jag önskar pappa blir piggare och vi får några år till ihop.
Blir så arg oxå på sjukvården då läkaren intw tycker pappa är sjuk nog för att få ASIH, Avancerad Sjukvård I Hemmet.
Seriöst!
Hur sjuk ska han då va?
Nu får han åka till akuten varje gång och vänta timmar på att bli inlagd.
E detta klokt?!
"Grismat" serveras på sjukhuset oxå!
Nä , det är inte ens värdig mat för grisar!

Fruktansvärt att se, dom som ligger inlagda har oftast redan aptitoroblem och få den maten som är grå och färglös och smakar "skit", är inte klokt!
Potatisgratängen som kom en dag var riktigt grå med en kall rå falukorv!
Kom igen?!
Intw konstigt att han inte får i sig nån mat!
Därför bättre om han varit hemma och ätit lagad mat, han gick upp 2kg på en vecka sist han va hemma.

Min älskade pappa som alltid funnits där för oss och hjälp oss med allt , nu kan vi inte hjälpa dig.
Merän ge dig stöd och kärlek.

Du är värd så mycket mer.... ❤️❤️❤️❤️❤️