/ Allmänt /

Vad hände med äktheten och respekten?

Jag har under dessa år som ensam tappat väldigt mycket tillit och tro.
Vem kan man egentligen lita på?
Kan någon finnas i ditt hjärta och sedan sparka på dig när den går?

Kan man hålla av någon djupt men ändå behandla den som skit en dag när man valt att vandra vidare?
Det är skrämmande.
Det är skrämmande att respekten är bortblåst när man valt en ny väg.

Har blivit sviken många gånger i mitt liv och jag slutar inte förvånas.
Hur kan man behandla människor på ett sådant sätt som man aldrig någonsin skulle vilja bli behandlad själv?!

Det är människor som är svaga och har stora problem med sig själva som gör på det sättet.

Men det hjälper ju inte den som blir sviken.
Jag har provat att ge chanser igen i livet men det visar sig bli så ganska ofta ändå.
Tillslut blir man likgiltig och man orkar inte ens bry sig.
Varför e det så svårt att visa varandra respekt?
Varför är det så svårt att vara ärlig?
Varför är det så svårt att öppna munnen och prata?
Varför är det enklare att nonchalera och betee sig som en RÖV än att tänka på hur den andra könner sig?

Jag är så mentalt trött på människor som sätter sig själv före alla andra och har tappat allt vad medmänsklighet och ödmjukhet heter, är så himla trött på att det är så sjukt mycket sådana människor som gärna utger sig för att vara medmänskliga och ödmjuka om det får synas på ett armband i childhood eller en selfie när man hjälper eller få uppdatera sin status för att glänsa lite inför andra som om man är världens medt godhjärtade människa som alltid hjälper!

Gör det i verkliga livet oxå!
Gör det äkta oavsett om någon vet eller inte, det är äkta!

Jag blir så ledsen när folk kör över andra och rent ut sagt enbart tänker på sig själva!


Jag har öppnat denna "dörr" så många gånger förut men den stängs hårt denna gången!
Jag kommer enbart fokusera på mina barn, mig själv,  mina vänner, familjen och mitt jobb i fortsättningen!

Denna mur är uppe ! 
Så får det bli nu, för jag är så jävla ledsen!