/ Allmänt /

Matrix i hjärtat

Fått frågan i kommentarerna om varför jag slutat på Matrix som utbildare/tekniker, eftersom dom uppfattat att jag älskade det!

Svar:
Ja jag älskade det och älskar det fortfarande!
Jag vill gärna börja med utbildningar igen men fick ta det beslutet efter årsskiftet för att konsten tog mer och mer tid .
Jag fick prioritera för tillfället eftersom jag kände att jag inte hann med allt just nu.
Jag saknar Matrix och mina kollegor där varje dag och inte minst att jobba med utbildningarna!
Träffa alla frisörer och kunna inspirera dom och att bli inspirerad tillbaka av dom oxå.

Jag är långt ifrån klar med teknikerjobbet!
Men just nu är mitt mål att få ut min konst i fler butiker och få det att rulla så kan jag ta upp utbildningarna igen.
Jag tycker det känns enormt tomt redan nu och det har bara gått 6 månader sen jag la det på hyllan.

Att vara tekniker/utbildare innebär att man utbildar andra frisörer som jobbar eller vill börja jobba med Matrix.
Hjälper dom antingen att komma igång, svara på deras frågor om det är något dom inte förstår eller könner sig osäkra på, om dom inte vet hur dom ska göra för att få en färg som dom är ute efter.
Det kan vara problem i deras vardag dom stött på och inte löser med bla en färg.
Vi visar nya färger och tekniker osv.
Man är lite mer fördjupad i ämnet än den vanliga frisören.

Åh vad jag saknar det ❤️

Men just nu får jag inte tiden att räcka till, att vara förälder varannan vecka , frisör, konstnär och att andas. ☺️

Men,  I'LL BE BACK 😘