/ Allmänt /

Bort med negativt och lägg kärlek på dom som förtjänar det!

Det är något av det värsta jag vet och framförallt det sorgligaste jag vet.
Bittra negativa människor.
Sorgligt för det kan vara så att dom inte klarar ta sig ur den negativa bubblan själva, och tråkigt för det påverkar andra  runt omkring.
Det finns alltid människor som har ett stort behov av att klaga, klanka ner, förnedra och va negativa mot andra människor enbart för att höja sig själva.
Jag har bestämt mig för att inte ha sånna människor i min närhet.


Om dom inte är medvetna om sitt problem och villiga på att jobba med det så vill jag inte ha dom i mitt liv.
Det drar ner min energi något enormt och ingen mår bra av det.
Löser ofta inlägg på offentliga profiler på ex instagram.
Ofta är det yngre osäkra människor som tvunget måste yttra sig negativt om andra.
Vanligast är tjejer som hugger andra tjejer.
Avundsjuka är ju största anledningen.
Dålig självkänsla och självförtroende är oxå en anledning att mata sitt eget ego genom att klanka på andra.
Jag undrar ofta, VARFÖR följer man någon på FB, instagram eller liknande till att börja med om man stör sig på sen personen?
Jag vet att människor som mår dåligt kan inte unna andra lycka heller.
Då vill man att alla andra ska må dåligt enbart för man själv mår dåligt.
Tragiskt men så länge man inte är medveten om det och vill jobba på det så är det fruktansvärt tragiskt.
Egot växer enormt oxå på folk som har dålig självkänsla, man är så upptagen med sig själv så man bryr sig inte om någon annan.
Man lyssnar inte på andra utan pratar bara om sig själv.
Jag var lite så när jag mådde som sämst efter min seperation men som tur va så insåg jag det själv och började jobba med det.
Men jag har aldrig någonsin klankat på någon annan, aldrig skrivit dumma kommentarer eller pratar skit om någon.
Ligger inte i min natur.
Jag hatar tjejgnabb och är mer kille i den aspekten.
Har aldrig haft problem att höja andra , inte heller andra tjejer.
Vilket är vanligt i tjejsläktet.
Vanligt är att avundsjukan tar över och man vill inte att någon annan tjej ska sno uppmärksamheten osv.
Tråkigt.
Sån har jag aldrig varit.
Jag har alltid haft fler killkompisar än tjejkompisar just av den anledningen.
Passade bättre in där.
Komplicerat , ärligt och avslappnat.
Tråkiga med att ha killkompisar är att någongång på vägen så träffar någon tjej som inte är bekväm med att tjejkompis finns och man glider isär tyvärr.
Jag har 2 av mina närmsta som varit som mina bröder.
Vi hängde vi 3 i många år och gjorde allt tillsammans.
Saknar den tiden ibland, men vi är fortfarande vänner och deras tjejer har inga problem med det.
Även om allt givetvis blir annorlunda när man blir äldre och barn kommer i bilden så kommer vi alltid finnas för varann.
Framför allt en av dom två har jag närmst kontakt med i dag och det är min "storebror" .
Amin , alias NLB när vi va små!
Han är helt underbar och står mig nära hjärtat .
NLB va förkortning Nasty Lover Boy. Hahaha!!
Han försökte tuffa till mig en period i mitt liv, för en del tjejigt fanns såklar med mig även om jag är okomplicerad så har jag tjejhjärtat och känslorna.
Killar kan ju oftast hantera det bättre än oss och göra på rätt sätt osv.
Då ville han att jag skulle köra det på killsättet och inte va så känslig och blödig, inte visa det i alla fall.😝
Inte va så ärlig och spela kall.
Ni vet så som killar kan!
Då döpte han mig till NLG!
"Nasty Lover Girl"
Hahaha!!!!!
Han guida mig hela vägen men kan erkänna att jag sög!
Klarade inte av det... Jag är för tjejig där och trodde att ärlighet va bäst!
Men en sak är säker!
Han hade rätt!
Som ett exempel:
Ju mer man jagar destu mer driver man dom bort.
Spela ointresserad och kall och dom kommer. 😋

Jag älskar den mannen som min egen bror och hans underbara sambo Emelie som även är mamma till deras underbara Isak ❤️
Love u 💋