/ Allmänt / Tankar och Funderingar /

Avståndet och glappet som blir.

Att vara varannan vecka förälder och dessutom blev det så tidigt i barnens liv är fruktansvärt.

Att inte ha kontroll, att riskera att missa första tanden, första gången dom kunde cykla själva, första gången för många saker man vill vara med om, man vill vara med varje sekund i deras liv.

Att möta barnens kompisars föräldrar som informerade mig om att mitt barn övernattade hos dom i helgen som varit och vara helt ovetandes om vad barnen gör om dagarna veckan dom är/var hos sin pappa var sjukt jobbigt och kan fortfarande vara.

I dag kan vi sms:a och ringa varandra vilket är helt underbart men är ändå tungt.

Det där med familj blev aldrig som jag trodde och det kommer alltid vara en tung sorg hos mig.

Att aldrig fått leva ihop som en familj, att aldrig få uppleva det är hjärtkrossande.

Det blir inga fler barn här förmodligen så familjedrömmen får vara kvar som en dröm.

Som kvinna har man ofta en stor längtan över att bli förälder och leva i familj, vi började träna på rollen tidigt i livet när vi lekte med dockor.

Att ha sina barn varannan vecka skapar ett stort glapp, kärleken är givetvis lika stark men man skapar ett visst avstånd mellan varandra och det är tungt.

Jag möter mina barn ibland när jag inte har dom om dom är i området med kompisar, märklig känsla att vara förälder och råka springa på sina egna barn. 😢

Någon sa till mig när vi separerade och barnen var 1 och 3, att det jag tvingas gå igenom med barnen är liknande känslor  som andra går igenom när barnen är äldre och hänger ute hela dagarna eller när dom flyttar hemifrån.

Men jag fick gå igenom den biten extremt mycket tidigare..

Jag har lärt mig leva detta varannan vecka liv, har lärt mig hantera allt för jag har varit tvungen. Det har aldrig funnits ett val..

Men det gör inte det mindre jobbigt för det.

I morgon kommer dom och jag påminns varje gång det är min vecka hur mycket dom utvecklats och vuxit på en vecka ifrån mig.

Tiden går för fort för jag får ju bara uppleva 50%.

Tänk er för när ni vill lämna er familj att inte ge upp för lätt ❤️

Jag hatar glappet och det avstånd som blir när man inte lever med sina barn varje dag/vecka. 😢