/ Allmänt / Tankar och Funderingar /

Singel och lider inte..

Jag får ofta mycket frågan ang mitt långa singelliv.

Ni anar inte hur nyttigt det är att lära sig hantera ensamtid, njuta av eget sällskap utan att vara beroende av någon annan.

Hur mycket starkare vi blir av att klara sig själv.

Jag har lärt mig hantera ensamtiden och acceptera mig själv.

Det är en skönare känsla att vara ensam själv än att vara ensam med någon.

Livet består av sååå mycket mer än att vara i ett förhållande, många verkar tro att livet är med en partner.

Givetvis vill jag oxå trängas i soffan med någon vid min sida, laga mat ihop , gå promenader hand i hand, prata vuxensnack med, skeda med när man går och lägger sig och annat trevligt.

Men jag vill att det ska kännas rätt, avslappnat men vill känna att han tillför något i mitt liv och att man vill spendera tid ihop.

Annars funkar det inte.

Då är jag hellre ensam.

Jag vill inte leta eller tvinga fram något, det måste komma naturligt och utan press.

Dejtingsidor är förutsägbara och känns påtvingat.

Vill att ett frö av intresse kan sås i ett helt annat sammanhang som inte har med dejting att göra. En frö som ev kan växa och eventuellt skapa ett intresse.

Än så länge har den dagen inte kommit.

Jag älskar tiden jag har med mina barn och mitt jobb så jag känner inte heller någon stress ❤️🙏🏻

(null)