/ Allmänt /

Min älskade pappa

Min pappa är sjuk i cancer.
Prostatacancer som spridit metastaser i skelettet.
När pappa berättade så blev jag som paralyserad, men sa ganska snabbt
- oj!
Sen som något märkligt försvar blev jag som avtrubbad och pratade om andra saker.
Ville inte bryta ihop där för pappas skull.
Om jag brutit ihop så tänkte jag att det blir jobbigare för honom.
Men ångesten föll över mig när jag satte mig i bilen. 
Rädslas över vad detta skulle innebära och ångesten över att TÄNK om pappa tyckte jag var för kall och att han skulle tro att jag inte brydde mig?!
Jag skrev ett meddelande om hur jag kände och varför jag betedde mig så kallt och att jag älskade honom.
Han skrev att han förstod och att han älskade mig oxå. 

Min pappa har alltid varit smal, han har vägt typ 57kg i hela sitt vuxna liv.
Här ser ni bilder på pappa som ung.



Här under är en bild från mitt dop 1977

Jag har utan tvekan världens vackraste och världens bästa föräldrar!!

Ett liv utan dom existerar inte för mig.
Här är bild från när pappa fyllde 60år, det är snart tre år sedan.



Nu har pappa gått ner till 47kg

Min pappa är en man med ett stort hjärta.
Han har alltid varit hjälpsam mot alla, det minns jag tydligt från min barndom.
Alla kände till min pappa där vi bodde och pappa var och är väldigt omtyckt.
Han är en man med stor humor.
Har skrattat mycket tillsammans med honom i mitt liv.

Nu har pappa fått en ny medicin som vi har höga förhoppningar på.
Att det ialla fall ska ge honom smärtfria dagar och få honom piggare är vad jag hoppas på.
Pappa är försvag för cellgifter så vi vet att han aldrig kommer bli frisk.
Jag förstår pappa om man tappar livsgnistan en del, medicinen gör att han tappar aptiten och smärtan är fruktansvärd vissa dagar.
Jag önska jag kunde göra något. ❤️
Jag älskar dig pappa så mycket.
Jag älskar dig mamma och beundrar din styrka i detta, fast jag vet att du kämpar dig igenom varje dag för oss och inte minst för din älskade man, vår far. 

#1 / / Junitjej :

Många styrkekra,ar till fig, din pappa och resten av din familj! Kram!

#2 / / Anonym:

Bra skrivet. Lider
Med dig/er. 😘❤️ Kram Marie