/ Allmänt /

Detta är jag

Jag är en väldigt djup människa som gärna behöver en psykologisk förklaring på allt jag gör och som andra gör mot mig.
Vilka val folk för och varför vi är på ett visst sätt.
Det kan ofta verka störande och jag ger mig oftast inte förrän jag tillfredställt mitt behov av att veta grunden till beteendet.
Tyvärr är det vanligast att aldrig få det svaret men jag behöver ibland stilla mitt behov genom att prova ta reda på det.

Jag vet att intrycket jag ofta ger via mitt yttre och mitt sociala media liv kan skrämma folk och framförallt män.
Det vi måste lära oss om sociala medier är att det är en marknadsföringskanal, om inte för din business så för dig själv.
Du utger ofta dig för att vara skepnaden av något påhittat, dvs alla roliga happenings, situationer, glada bilder med fantastiska filter.
Uppdateringar från olika platser och locations.
Allt för att skapa ett intresse hos andra och peppa din egen självbild.
Ibland även måla upp din låtsasvärld du önskade fanns.

Jag vet oxå att intrycket jag ger via sociala och irl är en stark självständig kvinna med skinn på näsan och tanken som kan ploppa upp är antingen
-Det är ett omöjligt kort!
-hur fasiken ska man kunna orka hennes tempo och livsstil?!
-hur ska jag någonsin kunna matcha henne?
-hur ska jag kunna tillfredsställa en kvinna som henne?
-kommer jag någonsin känna mig behövd och manlig med henne som är så stark och oberoende av andra?

Men sanningen är såhär.
Jag har alltid älskat vara i centrum och där det "händer", aldrig vågat riskera att missa någonting!
Men det säger inte heller att jag måst vara så 24/7, jag levde med barnens pappa i 6år och var kanske ute 5 ggr på 5år.
Jag älskade vara hemma med min man och mina barn.
Jag älskade vara med min familj och ta hand om familjelivet.
Älskar göra familjesaker och saknade ingenting i mitt liv just då.

Jag har arbetat inom frisörvärlden sen jag var 16år och i den branschen är man mycket ute i svängen och lär känna otroligt mycket folk.
Jag har under dom senaste 15åren arbetat som frisör centralt i Malmö, varit ute en del och är otroligt social , då lär man känna en hel del folk och jag älskar det.
Älskar lära känna folk för människan i sig inspirerar och intresserar mig otroligt.
Jag känner mig otroligt trygg i mitt liv och min stad när folk känner mig och vice verca.

Jag är ingen tjej som legat med halva stan för det!
Har alltid haft långa förhållanden i hela mitt liv så dessa 5år som singel har varit otroligt behövligt.

Jag har slutat bry mig om vad folk tycker och tänker, det kommer med åldern.
Men jag vet att det säkert funnits och finns folk som ser mig och trott det ena och andra.
Men dom osäkra stackarna kommer alltid tro saker och ödsla energi på folk som vågar släppa loss.
Jag har otrolig kontroll över mitt liv och mina val.
Jag älskar min ensamtid, för jag väljer den själv.
Vill jag ha sällskap styr jag min tid själv runt det.

Jag har fått erfara att nån män varit intresserade men triggats mest av att jag säkert va "omöjlig", när jag visat min mjuka sida och varit ärlig och visat intresse tillbax om det nu varit fallet så har "jakten" om det "omöjliga" tagit slut och det blir inte lika kul längre.

Detta psykologiska spel, men det är verkligheten.

Efter några grodor så finns prinsen där någonstans, men jag har inte brått överhuvudtaget.
Jag njuter av ensamtid och när jag inte gör det längre så får jag väl göra något åt saken.


Jag vet att jag kan skrämma folk, men en man som skräms av mitt yttre är inte en man för mig som ens kan få komma i närheten av mitt inre.
Jag är en otroligt familjekär människa som värdesätter människor i min närhet som visar mig respekt, dom får min respekt tillbaka.

Den som dömmer mig utifrån min yta och mina sociala medier, får stå för dom.




Med dessa kloka ord en fredagsnatt säger jag SOV GOTT 😘
#1 / / 91:an Karlsson :

Har sagt det innan och säger det igen.....Du har så fantastiskt stort hjärta. Bara det bästa är förärats dig