/ Allmänt /

Närhet.

Närhet är minst lika viktigt som vilken näringskälla som helst.
Känslan när någon lägger sin hand på din axel eller ger dig en kram kan värma ganska länge.
Det känns i hela kroppen.
En arm runt dig som får dig att känna dig trygg, omtyckt och i bästa fall älskad.
Jag kramas och pussas mycket med mina barn när dom är hemma, vi kryper upp i soffan under täcket och bara ligger nära varandra.
När vi lägger oss så har jag ett barn på varje arm , jag får dom att känna sig trygga med mig som är deras mamma.
Galet egentligen att jag fått det största ansvar man kan få, att få bli mamma till två underbara barn.
Jag lever endast för dom och kämpar hårt för att ge dom en trygg och älskad miljö att växa upp i.
Ibland glömmer man bara bort sig själv har jag märkt, att få en arm att somna på och att få känna sig trygg med någon som älskar mig.
Någon dag när jag har tid, lust och mod så kommer jag vara öppen att våga släppa någon nära som intresserar mig mer intellektuellt och inte bara ytligt. 
Jag vill ha någon i mitt liv en dag som jag kan lära mig något av och där vi kan njuta av varandras närvaro och som kan öppna famnen även för mina barn, det är så viktigt att det inte blir en famn endast för mig.

Men åter igen till poängen, glöm inte att ge varandra en kram då och då, en hand på någons axel kan ge så mycket värme och glädje än du någonsin kan ana.
Tänk att det finns människor som aldrig får känna närhet av någon, tänk då vad en kram kan göra ❤️