/ Allmänt /

Pappa ❤️

Allt började i somras när min pappa blev sjuk i Turkiet på sin semester.
Efter många om och men när han blev inlagd i Sverige så hittade dom en knuta på hypofysen som styr massa värden i kroppen.
Knutan är förliten för att kunna tas bort så medicinering sattes in för att få rätt på värdena.
Han blev utskriven men mådde aldrig helt 100.
Hans KOL ställer givetvis till det oxå, han försöker sluta röka i omgångar men klarar inte det under någon längre tid men ifrån att ha rökt 20 cigg minst om dagen så röker han kanske 5 nu.

Han blev inlagd för ca en vecka sedan för hans ens ben smärtade något fruktansvärt.
Det benet har blivit opererat tidigare för en ny lårbenskula.
Sänkan va hög men dom vet inte var infektionen sitter.
I somras innan Turkiet gick han på tre olika penicillin kurer för infektion, men blev dålig igen.
Nu måste dom hitta vart det kommer ifrån för att kunna få rätt på det.
Lymfkörtlarna och lungkörtlarna är svullna och det ska oxå utredas om det har ett samband.

I fredags fick han permis för att vara hemma över helgen.
Men i fredags gjordes även en prostata biopsi och kontraströntgen.
Han mådde jättedåligt efter det.
Kom hem och var jättetrött.
Gick och la sig och sov till förmiddagen dagen efter.
När han gick upp så vinglade han enormt som om han var jättefull, iskall och ögonen stog som pingisbollar.
Yrade och la sig igen.
Mamma blev rädd och förstod att det inte stod rätt till.
Hon ringde ambulans efter att han sovit några timmar till.
När ambulansen kom var han helt borta men kunde öppna ögonen, dom kollade och såg att sockervärdena var extremt låga.
1,4 och man bör ligga på 6, tror jag dom sa.
Dom var chockade att han inte hamnat i koma!!
Jättefarligt att ha så lågt!
Dom försökte sticka i hans sönderstuckna armar men när man är i det tillståndet så är det nästan omöjligt att få in nålen och få ut blod!
Detta var akut och dom var tvungna att borra rakt in i hans knä för att få in sockret snabbt , annars skulle han inte överleva!
Mamma satt framme i ambulansen och hörde hur han skrek!! 😢
Fruktansvärt!!
Min lillebror ringde mig och jag kastade mig in i bilen och körde till Lund. 
När jag kom in var han piggare men usch när man insåg allvaret och vad som hänt om mamma inte hade ringt ambulansen just då!

Massa prover togs sen fick han flyttas till en annan avdelning.
Mina bröstar fick hjälpa till att flytta honom med alla apparater.

Min pappa har alltid varit smal, vägt 57kg typ hela livet men nu är han nere nästan på 50, han e så liten 😔
Alla slangar och bandage över alla ingångar i venerna.

I går va vi inne och hälsa på och han såg piggare ut och hade fått färg i ansiktet.
Så skönt att se..



Men oj vilka tankar man bär dagligen och är livrädd.
Jag klarar mig inte utan mina föräldrar.
Ett liv utan dom är omöjligt att tänka sig.
Vi pratar dagligen, pappa är "fixaren", finns inget han inte fixar när vi behöver något.
Han är underbar och alla älskar honom!
För att inte tala om barnen, alla barn älskar min pappa!
Han har något speciellt som barn älskar!
Så hans barnbarn har ett otroligt band med sin morfar/farfar.
Jag älskar dig Papps!
Jag tänker även mycket på mamma i detta, alla tankar hon bär och hon är ensam hemma.❤️
Tack underbara Tore och Lena ( min morbror med fru) som ställer upp för både mamma o pappa i detta!
Guld värt och se vem som faktiskt finns där när det väl gäller❤️❤️
#1 / / Anonym:

hälsa min morbror från mig. Hoppas han blir bättre snart och att dom hittar vad som är fel❤️ Kram Carola