/ Allmänt /

Matrix, Excellent Edges och mig.

Jag jobbar som frilandstekniker för märket Matrix.


Det innebär att man utbildar frisörer i bla färglära, färgtekniker, våra produkter, nya collektioner och trender inför varje säsong.
Det är ett fantastiskt gäng inom Matrix som jag fick äran att arbeta med redan 2008.
Det är enormt utvecklande och lärorikt.
Det håller en up2date hela tiden och boostar min vardag som jag har på salongen.
Älskar inspirera och lära ut.
Älskar kunna bidra med min erfarenhet och kunskap till andra frisörer som brinner för yrket lika mycket som jag gör.
Jag har arbetat inom branschen över 20 år nu.
Jag startade som prao elev redan i årskurs 8 på en salong i Arlöv som hette Bonnie & Clyde.
Där jag fick lära känna en underbar person som heter Susanne Berngarn.
Hon trodde så starkt på mig redan från start och satsade allt på mig.
La ner ofantligt mycket hjärta och timmar för att lära upp mig.
Jag hade tyvärr för dåliga betyg för att komma in på frisörlinjen så jag började efter grundskolan som lärling hos Susanne.
Jag ville så gärna komma in på gymnasiet för att kunna ta mitt gesällbrev men pga av mina betyg så fick jag Nej, varje gång jag sökte.
Susanne blev tillslut vansinnig och bestämde sig för att skriva ett brev till intagningsnämnden , och beskrev vad jag kunde och hennes åsikter ang att jag inte fick chansen pga siffror.
Det gjorde att jag kom in på skolan.
Så efter 2 år som lärling så kom jag in på gymnasiet och gick där 3 år. 
Jag kommer alltid stå i skuld till Susanne som står mig så nära i hjärtat!
Utan hennes envishet och tro på mig och för att inte tala om brevet hon skrev så hade jag aldrig kunnat det jag kan i dag, tagit mig så långt och vem vet, hade kanske inte arbetat som frisör ens i dag?!
Susanne Berngarn är en fantastisk människa och jag älskar henne, det vet hon om.

Jag arbetade efter skolan och på helger och lov hos henne under hela min utbildning.
Sen breddade jag mina vingar och sökte mig in i Malmö City och här är jag nu.

Jag älskar söka nya utmaningar och vill utvecklas hela tiden.
Jag fick frågan för någon månad sedan att även frilansa för Excellent Edges och bli en av deras Ambassadörer/tekniker i Sverige.




Excellent Edges tillverkar dom bästa saxarna i världen och är otroligt unika på sitt koncept.
Så tanken är nu att kombinera arbetena mellan Mateix och Excellent Edges.
Mateix tillverkar inga saxar och Excellent Edges tillverkar enbart saxar.

Ser fram emot många trevliga kurser och jag hoppas jag träffar många av er frisörer dör ute på våra kurser.
Matrix eller Excellent Edges.
Är du intresserad av att veta mer om Excellent Edges så kontakta Carlsten i Sverige så berättar dom mer om utbildningarna.
Är du intresserad av att arbeta men vad jag anser är det bästa märket på produkter och färg så kontakta Matrix.

💋
Matrix / excellent edges / färg / hår / kurser / matrixsverige / tekniker / utbildningar / utveckling