/ Allmänt /

Kommer nog ta tid

Det kommer ta tid att läka.
Jag märker att jag fortfarande är skadad på många sätt när det framförallt kommer till tillit och förtroende.
Jag misstror ofta och känner mig "lurad".
Jag har inga problem i min vardag men när jag får intresse så blir jag lite "koko".
Jag vill så gärna känna att jag är den ende men blir osäker och jag vet att väldigt många har svikit och att man aldrig kan va säker.
Känner att jag lätt får lite panik och kämpar då extra för bekräftelsen och det blir ofta bara fel.
Kul att jag är så medveten men kan inte se klart i stundens hätta.
Kan ju lätt bli kvävande och krävande för den jag är intresserad av och det vänder ofta där och avslutas.
För jag vill inte bli så och då backar jag för jag behöver mer tid.
Blir arg på mig själv och vill då inte h kontakt med någon alls, enklare att fortsätta vara ensam än att utsätta sig för risken.
Jag vet att jag någongång kommer va redo men inte nu.
Vill inte lägga detta på någon annan utan jag behöver ta itu med detta själv.
Även om jag ofta skulle behöva en famn att få känna mig trygg i.

Är bara så mentalt trött på allt detta arbete, det är många år nu och jag saknar lite hur jag var förr innan denna skadan.
Samtidigt som jag är glad över hur jag blivit som person efter allt detta.
Så mycket bättre och starkare, det är jag glad och stolt över.

Men har en bit kvar.
Många ser säkert detta som svaghet och det är mycket möjligt?
Jag väljer att blotta mig för jag vet att många känner som jag.
Så jag bryr mig inte. ❤️