/ Allmänt /

Rockrum och deadline!

Anton vill ha ett Rockrum och mamma fixar..
Vi har strukturtapet i hela lägenheten och jag vill ta rum för rum och fixa släta väggar.
Köket är gjort och nu är det Antons rum!
Har en fin vän som hjälper mig spackla för det har jag aldrig gjort.
Det jobbigaste för mig är att jag gillar klara saker själv och inte vara beroende av andra, men i detta fall var jag tvungen att få hjälp. 😝
Vi startade i söndags och idag blev andra lagert spackel lagt.
Jag slipade nör jag kom hem från salongen vid 21 , och skarvade upp bubblor som kommit från tapeten under, sen spacklade jag igen alla hålen.
Så kortfattat jobb jag gjort ikväll:

Spacklat! Slipat! Skarvat bubblor! Spacklat igen!
Målat skåp och monterat luckor!
Sopat golvet från slipdamm!
Snutit ut 3kg slipdamm!!!

Jag har målat en massa olika PS skåp från Ikea jag köpt begagnade.
Dom har fått olika gråa toner och ska pusslas upp på hans vägg sen.
Jag älskar fixa till begagnat till en ny look.





Jag älskar även att använda material och saker som egentligen inte ska vara till det jag använder det till!
Det lät invecklat kände jag, men ni förstår säkert!
Utomhusprylar till inne, osv...
Anton ska få ett coolt rum med rå look.
Lite industri look.
Jag köpte en lagerhylla idag som han ska ha och ställa sina legobyggen på bla.
Lagerhyllor är så coolt!!!


Denna skulle jag vilja ha i mitt sovrum


Min väninna Josefin var med mig på Hornbach idag och hon tycker min smak är WIERD! Haha
Jag älskar gå i timmar och hitta på olika saker av byggmaterial på byggavdelningen!
Planera och "uppfinna" nya ideer!
It's heaven! 😂

Sen ska jag fixa en lampa till Anton av en begagnad elgitarr! Fråga mig inte hur, men jag kommer på något coolt! 😋

Fondvägg i grå/svart och TAKET I SAMMA FÄRG!!
Vågligt, men jag älskar ju tänja på gränserna och utmana! 😝
Resterande vögga blir vita!

Sen blir det en cool väggdekal Med en cool text och gitarr samt KIZZ dekal förstås! 

Deadlinen är på fredag när barnen kommer hem, sen ska Anton ha två kompisar på övernattning för första gången lör-sön.
Det blir pyjamasparty och jag hoppas verkligen vi är klara tills dess!
Det är bannemaj inte lätt nör man har barn på halvtid och jobbar långa dagar på barnfria veckan!
Därför blir det kortare nätter så jag kan jobba med renoveringen på natten! 😝👍💋