/ Allmänt /

Varma känslor under smärtsam stund.

Jag hade i två dagar fått kraftiga magsmärtor så jag höll på att gå sönder!
Första jag fick var i lördags.
La mig ner på olika sätt men hittade inget ställning som gjorde det lättare.
Efter ca 5-10 minuter försvann det.
Öm i magen och illamående så kunde jag fungera igen.
Jag var ju ensam med barnen och dom blev oroliga så jag fick hålla minen.
Nästa attack kom natten till måndagen, jag övervägde om jag skulle ringa ambulans, men tänkte att det skulle bli värsta projektet för jag hade behövt ringa och väcka mina föräldrar för att någon hade behövt titta till barnen.
Jag stod ut smärtan och det lättade efter en stund.
Jag la mig igen, orolig för vad det kan vara som gör så ont.
Var tvungen att googla, smärtor från naveln och ner.
Det kunde vara många olika saker, blindtarmen, gallan mm.

Jag bestämde mig efter många om och men att sjuka mig och boka om mina kunder och ta mig till sjukhuset.
Körde och lämnade Anton på skolan och Tyra ville gärna med mig så hon fick stanna hemma från dagis.
In på akuten och fick träffa en läkare på kirurgen som tog massa olika prover och kände på mig.
Vidare till kvinnokliniken för att göra en gynokologisk undersökning av äggstockar och äggledare.
Oj vilka tankar jag fick.
Tänk om jag har fått cancer?, tänk om det är fel på mina äggstockar eller något som gör att jag inte kan få fler barn?
Usch va orolig jag var.
Undersökningen visade att jag hade 9mm vätska i magen pga spruckna äggblåsor ( cystor) 
Det kan göra väldigt ont, sa läkaren.
Jo tack, det vet jag, svarade jag!!
Vi tog en fika på Waynes på bottenplan och jag blev nästan lite rörd.
Senast jag var där på kvinnokliniken var när jag kom in höggravid och hade gått över tiden men en liten tjej i magen som var redo att titta ut.
Åh vad jag önskar att jag får uppleva det igen.
Och nu satt jag där och hade en konversation och fika med den lilla tjejen 😊❤️

Efter fikan var det tillbaks till kirurgen och fick bara veta att det inte var något farligt och jag kunde ta värktabletter om det skulle hända igen.
Efter 5-6 timmar på akuten åkte jag och en rastlös Tyra och hämtade storebror Anton på skolan.
Hon var enormt duktig alla dom timmarna, skönt att ha henne med som sällskap och tacka Apple och Netflix för hjälpen 😝

http://www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Cystor-pa-aggstockarna-/

❤️💋