/ Allmänt /

Fin flicka eller inte? För vem?

Jag har världens bästa jobb!
Framförallt för jag är otroligt intresserad av psykologi och hur människan tänker.
Och var är det då bättre att jobba än på en frisörsalong där vi pratar med folk hela dagarna.
Just nu har ämnet varit sex.
Många tjejer har en otrolig press av det andra könet och omgivningen för att vara den "fina tjejen" som helst inte ska ha haft sex med någon innan eller vara öppen sexuellt.
Man ska helst inte ha något förflutet tucker vissa killar.
I min värld är det osäkra män som ställer dom kraven.
Vad är fel med att utforska sin sexualitet om du gör det med respekt för dig sjäkv och den andra personen ? Samt skyddar dig?
Jag har levt tidigare i mitt liv att vara den "fina flickan" som har varit mer brydd om andras åsikter än om mina egna.
Mognadsfasen gör ju givetvis sitt oxå, att bli mer trygg och säker på dig själv till att kunna stå för dina egna beslut vilket är svårare som osäker tonåring.
Men vad är rätt eller fel. 
Men vad jag förstått på mina unga kunder så har det blivit så mycket mer öppet med allt inom sex idag.
På gott och ont.
När jag växte upp så var det inte så synligt med KK eller liknande, så jag tror inte det var speciellt vanligt.
Idag är det så mycket vanligare och mindre konstigt.
Sex är ju egentligen en av dom mest naturliga beteende vi har som människor men ändå så tabu belagt.
Det kan skapa väldig ångest hos framförallt tjejer som gärna vill prova, utforska och utveckla sin sexualitet som jag anser är en viktig sak för oss men samtidigt brottas med att det kan va fel för det går emot "fina flickan" som inte gör så.
Den flickan håller sig och väntar på förhållande, väntar gärna minst en månad innan man släpper till osv.
Min erfarenhet av det är att många killar pratar om den fina tjejen och att hon är föickvänsmaterial osv, men efter ett tag så söker dom ändå sig till den sexiga tjejen som gärna utforskar sin sexualitet och är attraktiv.
Så pressen och det kluvna tänkandet är hårt för oss tjejer.
Hur ska vi kunna utforska om vi inte bör ha sex?
Tycker ämnet är otroligt intressant.
Vad är rätt eller fel?
Gör vad du känner för så länge du gör det med respekt och tillit.
Bry dig inte vad andra tycker
En ung kund till mig sa att hon älskar sex och vill testa mycket och är otroligt nyfiken men fick ångest över det för att det är "fel" att känna så.
Så synd att känna så tycker jag.
Livet är för kort för att dö nyfiken anser jag.
Sex hör till och är otroligt utvecklande för våra personligheter och är nyttigt.


💋