/ Allmänt /

Världens finaste!

Jag har ju, precis som alla andra föräldrar 😊, världens finaste barn!
Det är fantastiskt underbart den veckan dom är hemma.
Trots kritik från någon så sover dom alltid hos mig i min dubbelsäng när dom är hemma.
Vissa kan tycka att det är dumt och att jag inte hjälper dom till att bli självständiga då.
Men det tror jag inte ett dugg på!
Tyra har alltid krävt mer närhet och behöver det än vad Anton gjort.
Anton sover ibland i sitt rum och då får jag bita igen, för det är mest jag som har det jobbigt då.
När dom är hemma så vill jag ha dom nära, jag får lite spererationsångest när dom ligger i sina egna rum, haha...
Men givetvis när dom själva vill sova i sitt rum så får jag ta det!
Viktigast är att inte visa att jag tucker det är jobbigt, för det kan skapa dåligt samvete hos barnen.
Så det gör jag absolut inte.

Vi har alltid lite mys och pratstund innan vi somnar och jag älskar när dom kryper nära på morgonen när vi har lite morgonmys.
Även på natten när dom nästan ligger på mig ibland, jag älskar det!
Tura är en riktig kramtjej, hon blir som en kamin när hon ska sova och har alltid blivit så varm, så hon sover ofta bara i trosan, så älskar hon slingra benen runt mina och krypa tätt intill och hålla om mig, ofta trycker hon in sitt huvud intill mitt.. Jag älskar det!
Hon kryper ofta ihop i "fosterställning" och jag får en känsla av att min lilla tjej är liten, hon känns så liten när hon kryper ihop så 😋

Vi har det så mysigt och självständiga kommer dom bli ändå!
Vissa barn behöver mer trygghet och närhet än andra och det är viktigare att läsa av ditt barn än att generalisera vad som står i böcker eller vad någon annan tror!
Alla barn är olika, och vi mår bra av detta!
Njuter väl lite extra kan jag väl erkänna när Tyra kryper ihop som en bebis, vill bli buren och när hon vill va nära, det e ju min minsta och vet ju inte om jag någonsin får en liten igen så jag gillar att hon vill va lite liten ibland.

Vi har så himla kul ihop även om man iblan vill "sälja dom på Loppis" Hahaha!!
Nä, trotsen hör till och man ska bara igenom det men vi har full fokus för varandra och lyssnar oftast på varann, men viktigast så känner jag att dom har kul och är trygga hos mig.
Det handlar inte om materiella saker eller att köpa massa leksaker, att stimulera dom enkla medel som att pyssla och hitta på egna lekar är viktigare än dyra saker, men mest av allt så att vara närvarande och ge mycket kärlek till varandra är det viktigaste av allt! 
❤️💋