/ Allmänt /

2014 är över.

2014 är förbi och jag har lärt mig så mycket om mig själv.
Jag har försatt mig i situationer utanför min bubbla och testat mina gränser.
Det har format mig och lärt mig väldigt mycket om vem jag är.
Jag har även mått dåligt av vissa val jag har gjort men det har lärt mig vad jag vill och vad jag inte vill.
Hur skulle jag annars veta om jag inte provat den vägen?
Jag vill försöka få ut så mycket som möjligt av mitt liv för att kunna njuta och släppa funderingarna kring det.
Allt jag gått igenom, bra eller dåligt har fått mig att växa och bli starkare.
Ibland måste man ner och skrapa på botten för att nå toppen.
Inland måste man bara kasta sig ut för att klara göra förändringar i sitt liv.

Man kommer aldrig under en livstid lära sig allt om sig själv eller om livet, det är för komplicerat för att hinna det under en livstid men man kan lära sig väldigt mycket ändå.
Jag är enormt tacksam för allt jag gått igenom även om man blivit ärrad för livet men det har lyft mig att bli starkare och tro på mig själv.

Saknaden av mitt gamla liv i min familj kommer givetvis alltid finnas kvar för jag älskar familjelivet, men vi var inte bra för varandra så detta var det bästa för att alla skulle må bra.
Det ser man inte när såret ömmar som mest men efter det värsta har läkt så det man och förstår allt mycket bättre.

2014 har varit ett händelserikt år på gott och ont, men övervägande gott så nu kan bara 2015 bli ännu bättre.

💋