/ Allmänt /

Fördommar och att placerad i fack.

Tyvärr ser samhället ut så att man ofta hamnar i olika fack pga utseende och stil, framför allt i Sverige.
Tråkigt att det ska vara så.
Vet om att jag ofta säkert hamnar i facket, blondin med stora bröst!
Klassas då säkert som bimbo.
Något som va jobbigt förr att tänka på.
Men i dag orkar jag inte bry mig.
Det är osäkra människor som lägger tid på sånt.
Folk som känner mig vet vem jag är.
Det räcker för mig.
Men förr var det något som jag ofta tänkte på.
Jag ville vara mig själv men hade ofta svårigheter att acceptera mig så som jag var.
Tankar om att göra mig brunett och dämpa mig för att få en mer dämpad look var något jag funderade på ofta.
Men jag hade ju aldrig trivts i att dämpa min personlighet.
Så varför skulle jag?
Kan tänka mig att många gånger när man träffade folk för första gången så fick dom en uppfattning om mig som inte alltid stämde pga mitt utseende stil och personlighet.
Men i dag vet jag att det sa mer om deras osäkerhet än om mig.
Jag vet vem jag är och det vet mina vänner oxå.
Tycker bara det är tråkigt och så typiskt svenskt att inte få lov att sticka ut och våga..
Varför är folk i allmänhet i Sverige så rädda för det och för att sticka ut, rädda för förändringar och för saker som inte följer "normen" .
Vem bestämde normen egentligen?
Vad är normalt och inte?
Vad är rätt och vad är fel?

bimbo / fördommar / försommar / norm / normen
#1 / / Eva Gustafsson:

Bra Tess. Problemet i Sverige är att vi har ett ord vi är ensamma om: LAGOM, och vad f-n är det ????? Kram