/ Allmänt /

Tatueringar, fördomar, kompetens?

Haft en del kunder sista tiden där vi förvånadsvärt pratat tatueringar.😜

Många av dom hade så gärna velat ha det men kan inte pga deras yrke!
Men kom igen! 2014
Har vi inte kommit förbi det?
Kan förstå att det skulle va annorlunda med ex en åklagare som var helgaddad.
Men varför skulle man inte få liv att se ut precis som man vill?
Har vi inte kommit förbi den tiden då det enbart var kriminella, sjömän och prostituerade som tatuerade sig?
Jag har full respekt för dom generationerna som gick igenom den perioden, att dom har svårt att tycka om det.
Samtidigt som dom måste respektera och ha förståelse för en ny tid.
Varför är vi fortfarande fördomsfulla och ytliga?
Varför skulle ytan styra vilken kompetens personen i fråga har?
Tatuerad eller otatuerad?
Vad spelar det egentligen för roll?
Man borde få va som man vill, utan att bli dömd eller avvisad ett yrke eller dyl.
Skulle en advokat med tatueringar över hela kroppen vara sämre än en icke tatuerad? 
Ja ni hör själva hur sjukt det låter! 

Jag hoppas verkligen vi går åt rätt håll när det gäller den frågan!
Ge alla människor en chans oavsett utseende, hudfärg , klädstil eller smyckad kropp!
Alla människor förtjänar att få leva och vara lyckliga på sitt eget sätt!
Om det nu gäller klädsmak, tatueringar eller vilken frisyr man väljer så borde alla få göra som man vill.
Har ofta hört liknade inom frisyrer och färg, vill gärna ha ex rött men det får dom inte i hennes yrke osv.
Idioti!
Dags att vakna upp nu, det är 2014. 
Puss på er! 💋
arbete / fördomar / kompetens. / tattoo / tatueringar / yta / ytligheter / älska alla
#1 / / Martina Dosen:

Så rätt, så rätt!
Jag hade en konversation med en bekant och det kom fram att jag har en tatuering på ryggen som jag dessutom tycker är super fin och är stolt över. Otippat tycker många då jag är "stel" ekonom och fd banktjänsteman. Kommentaren från bekanten var "jaså, är du en sån typ av människa?"
Jag kan tycka: vaddå för typ av människa, jag är ju samma människa, med samma intelligens, samma personlighet som jag var 5 minuter innan, då hon inte visste jag hade tatuering. Jag känner dessutom en person med högt IQ, hade 2,0 på högskoleprovet och som är dekorerad med både tatueringar och piercing för han tycker det är snyggt.
Tatuering är en utsmyckning för kroppen bara, säger inget om intelligens, kunskap, kompetens eller erfarenhet.

#2 / / Robban:

Så sant som det är sagt...

Bra skrivet 👍👍